Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο (6 Μαρτίου 2015)

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο.

Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς όλων των σχολικών μονάδων της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, ιδέες και εμπειρίες, να ενημερωθούν ή και να προτείνουν τρόπους για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

 

Δείτε εδώ το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας.

Στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν δράσεις σε κάθε τάξη για την ευαισθητοποίηση των μαθητών, με στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού.

Στην Α τάξη, τα παιδιά άκουσαν ένα παραμύθι που δημιούργησαν οι δασκάλες τους με σχετική θεματολογία. Έκαναν δραστηριότητες, ζωγράφισαν και δημιούργησαν ένα τραγούδι. 

Στη Β τάξη πραγματοποιήθηκε ανάγνωση του βιβλίου "Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε", έγινε προβολή βίντεο και ακολούθησε συζήτηση. Η μέρα αυτή λειτούργησε ως αφετηρία για ένα πρόγραμμα κατά της σχολικής βίας σε σύνδεση με το μάθημα της Γλώσσας. 

Στη Γ τάξη παρουσιάστηκε το παραμύθι "Ρομπέν των Θαλασσών" και έγιναν σχετικές δραστηριότητες.

Στη Δ τάξη έγιναν δραστηριότητες στην τάξη για την πρόληψη του εκφοβισού και της βίας μεταξύ των μαθητών (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.) (Διάδρομος Συναισθημάτων-Δραματοποίηση-Κατασκευή Μάσκας).

Στην Ε τάξη προβλήθηκε το βίντεο "Τα Παιδιά του Παραδείσου" και έγινε συζήτηση.

Στη ΣΤ τάξη, με αφορμή την  Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο τα τμήματα εστίασαν σε δραστηριότητες που προέκυψαν από απλές  ιστορίες όπου πρωταγωνιστές μεταξύ άλλων, είναι οι άλλοι, οι ξένοι, οι διαφορετικοί οι οποίοι συνήθως  με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εμπλέκονται σε περιστατικά βίας. Στα πλαίσια αυτά έφτιαξαν το «διάδρομο της συνείδησης» ( εκπαιδευτικό δράμα) για τη Δάφνη από το βιβλίο της Αλεξάνδρας Μητσιάλη « Θέλω να σας πω την αλήθεια» και απάντησαν στο θεμελιώδες ερώτημα που κάθε παρατηρητής περιστατικού  βίας πρέπει να απαντήσει: "είναι εύκολο να λέει κανείς την αλήθεια μπροστά στην τάξη;". Δραματοποίησαν - έπαιξαν το παιχνίδι « έχεις νιώσει ποτέ ξένος;» και έδωσαν στο συναίσθημά τους άλλη υπόσταση: το έκαναν φυτό, ζώο, φωνή, χρώμα, γεύση?.Συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό δράμα : « Ο κύκλος του κουτσομπολιού» και μπήκαν στη θέση του  θύματος ( του Νικόλα) από το βιβλίο «Τα υπόσχομαι».

 

Πρόσθετες πληροφορίες